Teknoloji

İstanbul Teknoloji Haftası teknoloji dünyasının nabzını tuttu

İstanbul Teknoloji Haftası bu yıl teknoloji odaklı zengin içeriğiyle düzenlendi. Teknoloji tutkunlarını ve bu alanda çalışan farklı branş ve düzeylerden katılımcıları “teknoloji” başlığı altında bir araya getiren İstanbul Tech Week’te küresel ve yerel uzmanlar ilham verici konuşmalar yaptı. Başarı ve başarısızlık hikayelerinin, networking fırsatlarının da değerlendirildiği etkinliğin ilk gününe toplam 850 katılımcı ilgi gösterdi.

“Yapay zeka asla insanların işini elinden almayacak”

İstanbul Tech Week’in ilk gününde açılış konuşmasını Analytics Center & İstanbul Tech Week Yönetim Kurulu Üyesi Başak Tulga Önen yaptı. Yapay zeka konusuna da değinen Önen, şunları söyledi: “Üretken yapay zeka geçen yıla damgasını vurdu. Özellikle ChatGPT Kasım 2022’de kullanıma sunulduğunda, beş gün içinde bir milyondan fazla kişinin denemek için uygulamaya giriş yapması dikkat çekicidir. İki ay içerisinde 100 milyon kullanıcıya ulaştı. Üretken yapay zekaya 2023 yılının ilk beş ayında 12 milyar dolar yatırım yapıldı. Üretken yapay zekanın bize sunduğu olağanüstü fırsatlar var. Bundan 5-6 yıl önce rutin ve emek yoğun işlerin yerini yapay zekanın alacağı söyleniyordu. Artık rutin olmayan, analitik ve bilgi ağırlıklı işlerin yerini üretken yapay zekanın alacağı söyleniyor. Yapay zeka asla insanların işlerini elinden almayacak. Çünkü yeni istihdam yaratılacak. “Bu noktada yapay zeka kullanmayanların yerini yapay zeka kullananlar alacak” dedi.

“Sürekli teknolojik gelişmeleri müşterilerimize sunmaya çalışıyoruz”

Ardından “Dijital CEO’ların Gündemi” panelinde DP Eurasia Cluster CEO’su Aslan Saranga, Boyner Büyük Mağazacılık CEO’su Eren Çamurdan, Sodexo Advantage ve Reward CEO’su Eda Uluca Özcan konuşma yaptı. Eren Çamurdan, “İşlerimiz çok değişken ve her işimizde teknoloji mevcut. Müşterinin en çok iletişim kurduğu departmanda faaliyet gösteriyoruz. Bu bağlamda müşterilerimize sürekli teknolojik gelişmeler sunmaya çalışıyoruz. Araştırmalar markaların samimi olması gerektiğini söylüyor. Bu nedenle müşterinin hayatında değer yaratmalısınız. Dijital ortamda fark yaratamadan, dikkat çekebilecek değişiklikler yapmadan duruyorsunuz. Bu aynı zamanda perakende departmanının en büyük riskidir. Tüketici işimizin ön saflarında yer alıyor. Beklentiler ve talepler her zaman tüketicilerden gelir. “Boyner olarak tüketicilerin zihninde yer edinebileceğimiz 360 derecelik bir süreç yaratmak istiyoruz” dedi.

“Çalışanları tekrarlayan işlerden uzaklaştırdıkça daha fazla inovasyona yer açabileceğiz.”

Mentoro Platform Kurucu Ortağı Şahin Tulga, “Strateji Tasarımında Yapay Zeka Kullanımı” başlıklı konuşmasında yapay zekanın stratejide kullanımına ilişkin değerli bilgiler verirken, SnA Consulting Analitik Danışmanlık Müdürü Ali Hür, Vodafone Veri ve Analitik Müdürü Bahar Karaoğlu ise “Inhale” başlıklı konuşmasında; Veri, Nefes Verin İçgörü” paneli. P&G Türkiye Kafkasya ve Orta Asya Bilgi Teknolojileri ve Küresel İş Analizi Müdürü Merve Çakır Aksoy ve Hayat Finans Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Necati Özdeniz katılımcılarla bir araya geldi. Merve Çakır Aksoy, bilgiye ilişkin konuşmasında, “Günümüzde ekonominin yeni petrolü bilgi ama ham petrolün kendisidir. Bu nedenle verileri işlemeden kullanamayız. P&G olarak ilk yıllarda veri ve analitik alanında cesur adımlar attık. İnovasyon kültürümüzün bir modülüdür. Yeniliği de bilgi ve teknolojiyle besliyoruz. Veri ve teknolojiyi kullanmamızın temel nedeni iş hedeflerimizdir. Verileri hedeflerimiz ile doğru bir şekilde buluşturmaya çalışıyoruz. Şirket olarak çalışanların yerini robotların alacağını düşünmüyoruz ancak onların bilgilerini arttırmayı misyon edindik. “Çalışanları tekrarlayan işlerden uzaklaştırdıkça, onlara daha fazla yenilik yapabilecekleri alan açabileceğiz” dedi.

Bahar Karaoğlu, “Vodafone olarak yıllardır birçok çözümü hayata geçiriyoruz. Birkaç yıldır yakından takip ettiğimiz KPI’ları tahmin etmeye çalışıyoruz. Bu sene kişiselleştirme konusunda da yoğun çalışıyoruz. Bu bağlamda Vodafone bir telekomünikasyon şirketi olmaktan çıkıp bir teknoloji şirketi olma yolunda ilerliyor. E-ticaret, seyahat ve oyun gibi çeşitli alanlarda hizmet vermekteyiz. “Bütün bu yeni alanlar için yeni dikey analizler yapıyoruz” dedi.

“Ödeme sistemlerinde müşteri artık merkezde”

Etkinliğin bir sonraki konuşmacısı ise “Bilmeniz Gereken 10 FinTech Trendi” başlıklı bir konuşma yapan Finberg Yatırım Müdürü Gaye Ör oldu. “Ödeme Teknolojilerinde Yeniliğe Yer Var mı?” Panelde PWC Strateji ve Türkiye Dijital Hizmetler Lideri Yusuf Bulut, Etkin Tech Genel Müdürü Özgür Alım, Octet Türkiye CEO’su Derya Ekemen Fidan ve ON Dijital Bankacılık Açık Bankacılık Bölüm Lideri Kemal Yavuzçetin, ödeme teknolojilerinin geleceğine dair çarpıcı açıklamalarda bulundu. Özgür Alım konuşmasında şunları söyledi: “Ödeme sistemlerinde yenilik sanılanın aksine henüz emekleme aşamasında. Pandemi ile birlikte müşteri harcamalarının değişmesi inovasyonun yönünü de değiştirdi. Müşteri artık bankaların tekelinde olan ödeme sistemleri araçlarının merkezinde yer alıyor. Bu nedenle müşterilerin finansal kaynaklarını kullanabilecekleri birçok araç bulunmaktadır. Bu yönde bir gelecek öngörüyoruz.”

Ödeme sistemlerine ilişkin Derya Ekemen Fidan, “Türkiye’nin ihtiyaç analizine baktığımızda vadeli ödeme eğilimini gördük. Ekonomik koşullar da bunu yıllarca destekledi. Pandemi ile birlikte herkes dijital ödeme yöntemlerine yöneldi. Mevzuatlar değişti ve dijital ödeme B2B’de hayatımızın daha çok parçası haline geldi. “Bu kapsamda iç ticarette ileri tarihli çekle ödeme oranının yüzde 45’e düştüğünü, kredi kartıyla ödemenin ise daha da arttığını görüyoruz” dedi.

“İnsana, mühendislik uygulamalarına ve teknolojik altyapıya önemli yatırımlar yapıyoruz.”

Etkinliğin öğleden sonraki oturumları da birçok kritik konuya ev sahipliği yaptı. Bu kapsamda Techcareer.net Yönetici Ortağı Okan Ay, “Yazılım Geliştirici ve İşveren Araştırması: TechReport 2023” konulu konuşmasında değerli bilgiler verdi. Daha sonra “Dijital Bankacılıkta Yenilikler Neler?” Panelde İstanbul Üniversitesi Öğretim Üyesi ve FinTech İstanbul Kurucu Ortağı Selim Yazıcı, Kuveyt Türk İştirak Bankası Dijital Bankacılık Küme Yöneticisi Dr. Okan Acar, Hayat Finans Kurumsal İrtibat ve Müşteri Deneyimi Müdürü Gülhan Cantürk ve Akbank Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Gökçay konuştu. Gökhan Gökçay, dijital bankacılıkla ilgili şunları söyledi: “Günümüz teknolojisinde tüm bankalar dijitaldir ve hepsi yenilikçidir. Akbank olarak Türkiye’yi geleceğe taşıyan lider kurum olma vizyonuyla büyük bir heyecanla çalışıyoruz. Müşteri memnuniyeti ve müşteri beklentilerini aşan deneyim bizim için değerli başarı kriterleridir. Bu noktada insana, mühendislik uygulamalarına ve teknolojik altyapıya önemli yatırımlar yapıyoruz. Bu vizyon doğrultusunda dijital bankacılık dünyasında önemli ilerlemeler kaydettik. Müşterilerimizin taşınabilir uygulamamıza erişim sayısı son iki yılda 2,5 kat arttı. Müşterilerimiz finansal işlemlerinin yüzde 96’sını şubeye gitmeden gerçekleştirebiliyor. Bankacılıkta müşterilerimize sunduğumuz ürünler için uçtan uca çalışan otonom ekiplerimiz var. “Bu daha fazla esneklik ve hız getiriyor.”

“Altyapınızı Modernleştirmeniz İçin Pratik Bir Kılavuz” başlıklı panelde Demirören Teknoloji Bilgi Analitiği Müdürü Koray Kocabaş, AWS Türkiye Ülke Müdürü Burak Aydın, Cisco Türkiye Genel Müdürü Didem Duru ve HPE Türkiye, Balkanlar Kafkaslar ve Orta Asya Bölgesi Genel Müdürü Güngör Kaymak birer sunum gerçekleştirdi. “Müşteriyi Çekmek, Elde Edilen Değeri Maksimuma Çıkarmak” başlıklı panele Primer Danışmanlık Kurucu Ortağı Arda Sesli, Response DGA CEO’su Murat Durak, sahibinden.com CMO Nazım Erdoğan ve Nesine.com Genel Müdür Yardımcısı Arda Uysal katıldı. .

“Türk Girişimcilik Ekosistemi’nin Dünü, Bugünü ve Yarını” başlıklı günün son panelinde Endeavour Genel Sekreteri Aslı Şura Türkmen, Gökçe Avukatlık Ortaklığı, Kurucu ve Yönetici Ortak Görkem Gökçe, İş Bankası Kümelenmesi Yeni Nesil Girişimcilik Lideri Barış Karakullukçu ve iyzico yer aldı. Pazarlama Müdürü İpek Regay deneyimlerini paylaştı. .

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort